הקונסול הישראלי במיאמי: "שיטות העבודה הישראליות מהירות ויעילות יותר"

    אסתי פלד 1 Comment on הקונסול הישראלי במיאמי: "שיטות העבודה הישראליות מהירות ויעילות יותר"

    הקונסול הישראלי במיאמי מאור אלבז בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מספר על מבצע החילוץ המורכב והסיוע הישראלי באתר האסון. ועל זהות המתגוררים בבניין, "שני שליש מהבניין הם דירות בבעלות יהודית, אנחנו לא יודעים מי התגורר בכל דירה. ההערכות הם כי כ-40 יהודים נעדרים"

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקונסול הכללי המיאמי מאור אלבז בריאיון הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן סיפר על האירוע הטראגי במיאמי ועל מורכבות עבודות הצוותים בשטח, "כמעט אין שום מקום בעולם שדומה לאירוע הזה, במורכבות שלו בגודל שלו, צוותי חילוץ בכל מדינה מתקדמת לא נתקלו".

    עוד הוסיף אלבז את עבודת ההצלה הקשה והמורכבת, "תוסיף את מזג האוויר לכן זה מורכב אבל הוא מתקדם. זה ייקח עוד שבוע להערכתי אבל הוא מתקדם".

    על הייאוש והתקווה בקהילה, "יש עדיין תקווה, לפני חמש דקות יצאתי מביקור עם שר התפוצות מביקור עם המשפחות שמצפות לתקווה, ראיתי את השמחה האדירה כשהם ראו את הצוות הישראלי שהגיע למיאמי עם השר, אנחנו מלווים את המשפחות. אנחנו לא היחידים בשטח".

    על הסיוע הישראלי מספר הקונסול, "יש לישראל לצערנו ניסיון רב באירועים דומים. יש לנו שיטות חדישות שלא מכירים בצורה מהירה ויעילה. בשיטה הישראלית אפשר לעבוד בצורה יותר יעילה. לא הבאנו אנשים שמפנים אבנים, הבאנו מהנדסים הבאנו אנשים שיודעים לתחקר אוכלוסייה ולקבל תשובות יותר מהירות. אנחנו מביאים ידע וניסיון".

    על הקושי לחזות את זהות הנספים והניצולים מראש מספר אלבז, "האירוע מורכב יותר, כי אנחנו לא יודעים מי התגורר בכל בית, כי אסור להשכיר בעיר הזאת. יש כעת 140 נעדרים, ואנחנו מדברים על עד 40 יהודים נעדרים וזה יכול לעלות. 2 שליש מהדירות בבניין הם בבעלות יהודית".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזה דבר אזור
      אני עדין לא קולטת